Be Calm RygBolde

Hvad er BackBalls/RygBolde?

BackBalls/RygBolde er et selvhjælpsværktøj, baseret på osteopati og Kranio Sacral principper. De frigør spændinger og smerter efter samme princip som ovenstående behandlingsmetoder, hvor behandleren ved lette tryk og berøringer, ”anmoder” begrænsede områder i ryg og nakke, om en forsigtig forlængelse, som giver et bedre flow og derved frigør spændinger. Rygboldene kan bruges ved bunden af ​​hovedet, langs hele rygsøjlen og ved sacrum (bunden af ​​rygsøjlen). Mange mennesker nyder at kombinere Be Calm Bolde og deres stilpunkt-effekt med BackBalls/RygBolde for at få oplevelsen af en hel krop- og sindoplevelse.

Hvad gør BackBalls/RygBolde så unikke?

I modsætning til nogle andre selvhjælpsværktøjer designet til ryggen, bruger BackBalls/RygBolde principperne om blid frigivelse kontra akupressur. Enhedens bredde og variation i ”strukturen”/formen er designet til at blødgøre spændingsområder samtidig med at det giver en mere generaliseret forlængelse af rygsøjlen og nakken. Dette betyder, at roden til din spænding adresseres, og at din oplevelse med BackBalls/RygBolde føles god og behagelig.

Be Calm RygBolde er en smart lille pude bestående af 6 specielt udviklede sammenhængende skumagtige bolde i et fint, blødt og holdbart betræk. Puden er ikke større end at den nemt kan tages med i tasken.

Sådan bruges BackBalls/RygBolde

BackBalle/RygBolde kan med fordel bruges til generelle rygsmerter, spænding eller stivhed.

Rygboldene bruges liggende, placeret i længderetningen og centreret langs din rygsøjle. Læg dig på en seng, måtte eller gulvet – hvor du føler det mest behageligt. BackBalls/RygBolde er ikke beregnet til at blive brugt på tværs.

Det centrale område af BackBalls/RygBolde er designet til at være det mest faste. Når du placerer puden under ryggen, skal du have midten af ​​kuglerne under det område, hvor du føler mest begrænsning (stivhed eller tæthed). Du kan med fordel bruge flere BackBalls/RygBolde på samme tid og derved opnå en større og mere intens effekt. Alternativt kan du, undervejs, flytte puden og bruge den flere steder efter hinanden. Hvis du eksempelvis har spændinger i lænd og nakke på samme tid, kan du med fordel også bruge to BackBalls/RygBolde i de udsatte områder.

BackBalls/RygBolde fungerer ved at give et blødt tryk og en gradvis, kontinuerlig forlængelse til dit spændte/begrænsede områder. Hvis du vælger at bruge en pude under dit hoved, mens du ligger på BackBalls/RygBolde, vil det producerede tryk føles mildere. Prøv dig eventuelt lidt frem i starten for at finde ud af hvad der føles bedst for dig. Brug af BackBalls/RygBolde, mens du ligger i en seng eller på en yogamåtte, giver også en mildere effekt, mens nogle foretrækker at intensivere frigivelsen ved at hæve enheden på en bog, eller bruge BackBalls/RygBolde på en hårdere overflade, såsom gulvet.

Når de bruges langs brysthvirvlen (bag brystområdet), fordrer BackBalls/RygBolde også fordele til individuelle begrænsede ribben og hele dit bryst, da de åbner din kerne. Bredden af BackBalls/RygBolde er designet til at bevæge begrænsede ribben udad og hjælpe med at frigøre det tilsvarende område af rygsøjlen. For at hjælpe med at lette denne proces skal du krydse dine arme over brystet og hold forsigtigt på de modsatte skuldre. Dette hjælper skulderbladene med at bevæge sig længere fra hinanden, hvilket giver dybere adgang til din rygsøjle og ribben. Hvis du har ribbesmerter foran på brystet, skal du lade fingrene på hver hånd hvile, hvor dine ribben møder brystbenet. Mens BackBalls/RygBolde hjælper ribbenene bagpå, åbner dine blide hænder den forreste side, hvilket også hjælper med at lette begrænsningerne der.

Til hovedpine og overkropsspænding

Til hovedpine og anden overkropsspænding placeres BackBalls/RygBolde med den øverste kant opad mod undersiden af ​​kraniet. Den øverste kant skal give følelsen af et let ”skub” opad uden at det føles ubehageligt. Prøv dig lidt frem i starten. Ved at justere placeringen kan du vælge det rigtige niveau af kraft og strækning, der føles mest behagelig og effektiv. Dette vil ”forlænge” hovedet og nakken og give en dekomprimering af nakkehvirvlen og bunden af ​​kraniet.

Når du bruger BackBalls/RygBolde i lænden eller rygbenet, kan du måske bøje dine knæ, have fødderne flade på jorden eller bruge en pude under dine knæ. Find positionen med størst mulig lethed og som er mest komfortabel for dig. Det et vigtigt, at du har følelsen af, at du kan slappe af mens du ligger på BackBalls/RygBoldene.

Til nakke og ryg

Ved generaliserede spændinger i hovedet, nakken og ryggen kan du med fordel bruge flere sæt BackBalls/RygBolde. Disse skal være placeret kontinuerligt langs dette område. Dette giver dig en hel kropsbehandling!

Din krop giver dig feedback!

Det kan være almindeligt at du først føler en kort intensivering af dine symptomer eller begrænsninger, før en frigivelse finder sted. Dette er en normal dynamik som også sker under andre behandlinger og som sker på grund af den oprindelige ”strækningshjælp” fra BackBalls/RygBoldene. Hvis det fortsat føles for intens, og frigørelsen ikke sker inden for kort tid, skal du løfte dit hoved mere (på en pude) eller prøve at lægge dig på et blødere underlag. BackBalls/RygBolde er designet til at give frigørelser, der føles godt. Prøv dig lidt frem og fornem hvad der sker i kroppen. Huske altid at drikke godt med vand efter at du har brugt dine BackBalls/Rygbolde. Det er også en god ide at drikke et stort glas vand inden. Når du ligger i en afslappet tilstand, arbejder dine organer og har brug for væsken.

Hvad siger andre om BackBalls/RygBoldene?

”Når jeg bruger BackBalls/RygBolde sammen med mine Be Calm Bolde, giver det oplevelsen af ​​at et stilpunkt med mulighed for at frigøre spændinger i min krop hurtigere og dybere. BackBalls/RygBolde giver mig mulighed for at målrette mod specifikke områder, der føles stive og stramme, mens en generel fornemmelse af ‘at give slip’ overtager hele min krop og sind. Det er fantastisk.”